Annonsørinnhold fra Bil i Nord

Hva er dette?

Medarbeiderne hos Bil i Nord har virkelig stått på i år, og det gir godt resultat.
Medarbeiderne hos Bil i Nord har virkelig stått på i år, og det gir godt resultat. Foto: Trond Tomassen, iNord

Jubler for pang-resultat

Full gass under korona-krisen gir svært godt resultat for Bil i Nord Tromsø.

Annonsørinnhold fra

Æren for det gode resultatet hittil i år gis til alle de 250 medarbeiderne i hele Bil i Nord-konsernet.

– Alle har stått på, alle som én, sier daglig leder Kenneth Evjen.

Da Covid-19 stengte ned Norge i midten av mars sto Bil i Nord-konsernet overfor et viktig valg. Skulle de også «stenge dørene» eller fortsette å gi gass? De valgte det siste og satte i verk en rekke tiltak:

Økt fokus på smittevern, lengre åpningstider og enda bedre kundeservice.

– Mottoet vårt er «tøff, tydelig og troverdig», og vi tok mange grep. Vi passet ekstra godt på omsetningen i alle deler av virksomheten vår, enten det er salg, verksted, delelager, bilpleie, forteller daglig leder Kenneth Evjen ved avdelingen i Tromsø.

Informasjon gikk både fra ledelsen og ned til den enkelte medarbeider, og forslag fra medarbeiderne ble raskt gjort om til handling.

– Selgerne kom selv til oss og ønska lengre åpningstider. Det var mange som av ulike årsaker ikke hadde mulighet til å komme inn til butikken i ordinær åpningstid, og da utvidet vi. Denne utvidede åpningstida fortsetter vi med nå, sier Evjen.

Les også: Tromsø-avdelingen pusser opp for 15 millioner kroner

Tromsø-avdelingen pusser i høst opp lokalene og gleder seg til et nytt og moderne bilhus.

Styrer mot ny omsetningsrekord

Det gir nå gode resultater:

I løpet av årets sju første måneder har Bil i Nord nådd årets budsjett. I 2019 endte omsetninga på drøye 1,3 milliarder kroner, og dermed styrer selskapet i år mot ny rekord.

– Våre medarbeidere gjør en formidabel jobb. Vi har over mange år levert gode prestasjoner og resultater, og i år er intet unntak. Halvårsresultatet vårt er veldig bra, sier daglig leder Jan Hugo Svendsen.

Er du på jakt etter ny bil? Klikk her for å se Bil i Nords nybil-kampanje!

Hentet biler hjemme hos kundene

Bil i Nord var tidlig ute med smitteverntiltak, og daglig leder Svend Elvebakk i Mosjøen mener dette gjorde at kundene hele tiden har følt at de kan gjøre trygge kjøp og komme trygt på verkstedet.

– Vi tok pandemien på alvor, og vi innførte også en bringe- og hentetjeneste. Hvis folk av ulike årsaker ikke kom seg med bilen på verksted dro vi og hentet bilen og kjørte den hjem igjen etterpå. Vi har vært svært opptatt av at vi ikke skal ha smitte på våre anlegg, sier Elvebakk.

Se hvordan Bil i Nord håndterer smittevern:

Stor etterspørsel etter bruktbil

Det gode halvårsresultatet skyldes også i stor grad et godt bruktbilsalg.

– Bruktbil er virkelig i vinden. Vi leverer mange biler, og har per i dag 124 prosent måloppnåelse kontra budsjett. De mest populære bruktbilene er gjerne diesel, firehjulstrekk og automat, men vi har solgt egentlig alt av bruktbil, sier daglig leder Morten Linaker på Finnsnes.

I sommer holdt de fleste nordmenn seg hjemme eller dro på Norgesferie.

– Mange fikk behov for både en nyere og en større bil for å komme seg trygt avgårde, sier Linaker.

Sjekk utvalget av bruktbiler hos Bil i Nord.

Servicemarkedsleder Steffen Jakobsen og resten av teamet på verkstedet i Tromsø har i sommer stått på for kundene.

Mer å gjøre på verkstedet

Også i Bodø ser de samme tendens, samtidig som at bilsalget ikke har stanset opp etter ferien, tvert imot.

– Vi ser at mange kjøpte seg hytte som de skal bruke som feriested, eller har kjøpt båt eller campingvogn som de skal dra. Da trenger de en bil som kan kjøre trygt og trekke tungt. Vi har også fått god hjelp i det lave rentenivået, sier daglig leder Frode Holand i Bodø.

Han ser også at bilen brukes mer nå enn tidligere. Folk dropper flyturen og kjører bil i stedet.

– De skal på hytta eller på tur i nærområdet, og vi merker at folk også vedlikeholder bilen sin mer enn tidligere.

Samme opplevelse er det på andre avdelinger.

– Verkstedet vårt har hatt masse å gjøre – i positiv forstand, sier daglig leder Petter Jørgensen i Harstad. I Tromsø har pågangen på verkstedet vært så stor at folk kom tilbake fra ferie tidligere enn planlagt.

– Servicemarkedet vårt har opplevd et formidabelt løft, og de har virkelig stått på, sier Evjen i Tromsø.

Bilpleieavdelingen til Bil i Nord har flyttet fra Ringveien 21 til Ringvegen 4 og er svært fornøyd med ny lokaler.

Nye kampanjer i høst

Bruktbilsalget til Bil i Nord har vært svært godt, men det selges også bra med nye biler. Framover er det store forhåpninger til el-bil-salget. Senere i høst kommer Volvo med sin første elektriske bil – XC40 Recharge.

– Ferien er over, men vi opplever fortsatt samme trykket på bilsalget. Gode kampanjer og et rikt utvalg av riktige biler som er markedsført på den rette måte gir effekt. Vi har levert fantastiske tall hittil i år, og fortsetter vi slik blir det et riktig godt år, sier Svend Elvebakk.

Er du på jakt etter ny eller brukt bil? Sjekk høstens nybilkampanje eller utvalget av brukte biler.

Bil i Nord er Nord-Norges største privateide bilkonsern og har avdelinger i Tromsø, Finnsnes, Harstad, Sortland, Leknes, Svolvær, Bodø, Mo i Rana og Mosjøen.

Del artikkelen på Facebook