Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

Her kommer Skir, det siste boligprosjektet på Strandkanten

Annonse fra PEAB Bjørn Bygg

100 meter ut i sundet planlegger PEAB Bjørn Bygg 170 boliger ut mot sjøkanten. Første byggetrinn består av 74 leiligheter og 6 bryggehus i rekke. Ved salgsstart 24. mai i år ble det solgt boliger for 100 millioner kroner. Etter det har reservasjonene fortsatt å tikke inn.

UTFYLLINSARBEIDET STARTER 

Ingvild Bratterud og Øystein Balteskard er salgskonsulenter for PEAB Bjørn Bygg. Nå har de gode nyheter for alle som er interesserte i Skir.

- Allerede denne sommeren begynner vi jobben med å legge fyllmasse ut i sundet. Skir, og parken på utsiden, skal ha Strandkantens absolutt beste beliggenhet. Og da må vi skape rommet for de splitter nye boligene, forteller Bratterud.

Forventet byggestart er oktober 2018, og forventet overtakelse av de første boligene i første byggetrinn er fjerde kvartal 2020 eller første kvartal 2021.

INNHOLDSRIKT OMRÅDE

De som kjøper på Skir får nyte godt av mange kvaliteter, både i og utenfor boligene.

- På utsiden av Skir anlegges det et stort parkområde som inviterer til rekreasjon og lek for store og små. En helt ny strandpromenade strekker seg rundt Skir, og vil knytte Strandkanten til resten av byen. I tillegg utnytter vi beliggenheten med å anlegge en flott marina ved siden av. De som kjøper bolig vil også ha mulighet til å kjøpe seg båtplass her, kan Bratterud avsløre.

Parkering under bakken, sykkelparkering og -verksted under tak, ladestasjon for el-sykler, samt oppbevaringsplasser for ski og kajakk er andre kvaliteter som mange vil sette pris på.

UTSIKTEN DU ALLTID HAR DRØMT OM

Det er de fremste og største boligene som utgjør første byggetrinn.

- For de som vil ha enebolig bygger vi 6 bryggehus i rekke helt fremst. Et par av disse ble reservert ved salgsstart, men vi har flere å by på. Alle de 74 leilighetene har flott utsikt mot Tromsøsundet, fastlandet og sørover mot Malangen. Boligene har adkomst via heis, og er universelt utformet. I dette prosjektet har vi tatt hensyn til at kjøperne har forskjellige behov. Derfor kan de velge mellom 3 forskjellige kvalitetskjøkken fra Nova, som er en lokal produsent av kvalitetskjøkken. I tillegg har kjøpere muligheten til å benytte en rekke tilvalg, sier Balteskard.

MILJØVENNLIG 

Varmeanlegget i boligene bygges med tanke på energieffektiv oppvarming. Alle boliger blir utstyrt med fjernvarme i nedfelte konvektorer i gulvet. Varmen som genereres gjenvinnes i ventilasjonsanlegget, og blir brukt på nytt.

FLEKSIBILITET FOR KJØPERE 

Boligene leveres nøkkelferdige, men det er gode muligheter for de som ønsker å sette sitt personlige preg på sitt nye hjem. PEAB Bjørn Bygg har utviklet en tilvalgsbrosjyre, som viser alle tilvalgsmuligheter. Brosjyren er også et godt hjelpemiddel med nyttige opplysninger om tilvalgs- og endringsprosessen.

KONTAKT 

For mer informasjon, eller avtale tidspunkt for møte, kontakt:

Ingvild Bratterud

Tlf.: 469 60 555

E-post: ingvild.bratterud@peab.no

Du kan også lese mer om prosjektet, og laste ned prospekt, tegninger og leveransebeskrivelse på skirbolig.no 

Peab Boligspar

PEAB er Nordens samfunnsbygger, og vi i PEAB Bjørn Bygg er Nord-Norges samfunnsbygger. Dette er en rolle selskapet utøver på flere arenaer enn å bygge boliger og arealer til næring og offentlig sektor. Vi ønsker å gi våre kjøpere trygge rammer, og spesielt unge mennesker en mulighet til å komme seg inn i boligmarkedet. Derfor har vi opprettet et unikt tilbud, som tilbys unge boligkjøpere for første gang til dette prosjektet.

PEAB Boligspar er en unik mulighet for unge boligkjøpere å spare til egen bolig. Tilbudet gis til kjøpere mellom 18 og 35 år, og er i skrivende stund tilgjengelig for 5 leiligheter på Skir. Du får ei krone for hver krone du sparer. Ved overtakelse får du dermed det doble av hva du har spart. Beløpet er oppad begrenset til kr. 5.000 per måned. Egne forbehold gjelder.

Redaksjonen i Nordlys har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet