Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

Her er undertøystabbene du må unngå

Annonse fra MyMouse.no

Sommeren er her, og varme tropenetter kan bli enda hetere om du velger riktig undertøy. Hva med å overraske kjæresten din med litt mer dristig undertøy enn det du normalt går med?

Erfaringsmessig blir det satt stor pris på. 

MyMuse.no har nå sommersalg med opptil 60% rabatt på sexy undertøy for kvinner - kjøp her! 

Men det er ikke bare utseende som teller når det kommer til undertøy. For mange er komfort det soleklart viktigste, og i den sammenheng er det greit å ha noen enkle ting i bakhodet når du shopper undertøy:

1. Unødvendige valker

Du har ikke spist et kakestykke for mye, du har bare valgt feil BH-størrelse. Om BH-båndet sitter feil, presser det frem valker som egentlig ikke finnes.

Løsningen: Ikke gå i fellen og automatisk kjøp en større BH. Finn frem målebåndet og bruk størrelseskalkulatoren og -guiden. Båndet skal sitte rett under skulderbladene, og skal ikke skli opp eller ned. Størrelsesguiden til MyMuse.no hjelper deg. 

2. Hengebryster

En bekymring som ikke trenger å forklares. Med rett BH vil du imidlertid vinne over tyngdekraften!

Løsningen: Igjen ligger svaret i BH-båndet, som gir 70% av støtten til brystene dine. Om båndet kryper oppover ryggen er det for stort. Da kan det gnage på huden og gi bryster som henger. Forsøk å gå ned en båndstørrelse og kjøpe en solid BH i høy kvalitet som holder formen lengre.

3. Synlige truselinjer

Vi har alle opplevd det – truser som synes gjennom tettsittende plagg. Synlige kanter ødelegger for klær som ellers er elegante, som kjoler og tettsittende jeans.

Løsningen: Med truser som tanga eller string trenger du ikke bekymre deg for synlige truselinjer. Om dette ikke er trusetyper etter din smak, finnes det andre alternativer. Truser uten synlige sømmer kan også være ganske usynlige.

4. Å vaske BH-en i vaskemaskinen

Vi vet det! Det er enkelt, og det sparer tid. Men, det kommer også til å gjøre at du må handle BH oftere. BH-en vil miste formen fortere og miste støtten den er laget for å gi. I sin tur gir det mindre komfort og mer hengende bryster.

Løsningen: Vask undertøyet for hånd. Om du må vaske det i vaskemaskinen, bruk et skånsomt vaskeprogram og la BH-en lufttørke flatt.

5. Uni-boob

Unibrows, uniboobs… det er ikke så lekkert når to kroppsdeler plutselig blir en. Dette er et vanlig problem, spesielt blant kvinner med store bryster som bruker for liten BH for å få brystene til å se mindre ut.

Løsningen: Forsøk en BH som løfter og samler brystene. Dette vil gi et inntrykk av en lengre og smalere silhuett. Hold det til størrelsen du faktisk har, og unngå å velge for liten. Det kommer til å gi deg motsatt effekt og få brystene til å se tyngre og mer hengende ut enn de egentlig er.

Redaksjonen i Nordlys har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet