Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

50% er allerede solgt

Velkommen til Solsia Park

Annonse fra Heimdal Eiendomsmegling

Nå får du mulighet til å sikre deg leilighet med bokvalitet og utsikt utenom det vanlige.

ALT DU TRENGER!

- Ekslusiv beliggenhet

- Godt skjermet utsiktstomt

- Tilbaketrukket fra trafikk

- Svært gode solforhold

- Fantastisk utsikt

- Solrik balkonger

- Store vindusflater

solsia-park.no


- En gang i blant kommer det boligprosjekter som interessentene blir ekstra begeistret for. Solsia Park er et slikt prosjekt, mener Daniel Søreng Honstad og Kjetil Rusten i Heimdal Eiendomsmegling.

De svært populære leilighetene ble lagt ut for salg i november og så langt er ca. halvparten av leilighetene solgt. Sammen med interessentene har meglerne tilpasset leilighetene etter tilbakemeldinger fra kundene.

- Vi er stolte av å kunne tilby et boligprosjekt som har kvaliteter litt utenom det vanlige og som bygges på kundenes egne ønsker. Det er for eksempel ikke mange prosjekter i Tromsø hvor du kan ta heisen ned til garasjeanlegget og gå tørrskodd ned til busstoppen. Det er sjelden garasjeanlegget er så godt isolert at det holder med T-skjorte uansett tid på året, sier Daniel Søreng Honstad.

Dessuten slipper du snø, is og bratte nedoverbakker som har vært en utfordring for noen av de andre prosjektene på fastlandssiden, mener meglerne hos Heimdal.

- Det vil overraske meg stort dersom ikke disse leilighetene selges ut i løpet av kort tid, sier Kjetil Rusten.

På Solsia Park har du mulighet til å sikre deg en leilighet som bygges med fokus på helhetlig kvalitet. Det skal være lyse og moderne leiligheter med pene fasader.

Hva er det som gjør fastlandssiden attraktivt og dette prosjektet på Reinen ekstra spennende?

Solsia Park er et kvalitetsprosjekt beliggende på en solrik utsiktstomt godt tilbaketrukket og skjermet fra støy og trafikk. Leilighetene har en formidabel utsikt mot Tromsøya, Håkøya, sundet, brua og Kvaløya-fjellene. For ikke å snakke om Tromsøs kanskje beste tilgang på sol, svarer Rusten.

Toppleilighetene har store private takterrasser, og om området generelt sier de:

- Det ligger sentralt til på fastlandssiden. Det er godt tilrettelagt for fotgjengere og syklister samt gangavstand til butikk og kjøpesenter. Det er lett å komme seg til og fra bydelen med buss eller bil, og det er gode bussforbindelser med sentrum og nyåpnet tunnel til Breivika som har byens største samling av arbeidsplasser. Du har egentlig alt en kan ønske seg ikke langt unna, forteller de.

Søreng Honstad og Rusten har tro på prisvekst i Tromsø. Sannsynligvis vil sentrale områder som Reinen oppleve en større prisvekst i årene fremover.

- Det er flere nye og spennende prosjekter på gang, men det blir nok en stund til det kommer en ny tomt som denne, sier Kjetil Rusten.

- Det er artig at folk allerede har fått opp øynene for hvor fint det kommer til å bli her, sier Daniel Søreng Honstad.

Kjetil Rusten

kr@hem.no

916 70 000

Daniel S. Honstad

dsh@hem.no 

959 72 361

Sjekk den utsikten!
Redaksjonen i Nordlys har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet