Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk
Det gode liv i Mellomvegen venter på deg.

Det gode liv i Mellomvegen venter på deg.

Går du med en boligdrøm i magen?

Annonse fra TotalEiendom

I Mellomvegen 77 står 5 nye funkisboliger med sentral beliggenhet og flotte solforhold å venter på deg! Men det gjelder å være tidlig ute, nye eneboliger er sjelden vare på Tromsøya, og da særlig i det attraktive området sør på øya.

Salgsansvarlig hos TotalEiendom, Stine Nøtnes Pedersen, kan allerede melde om god respons på boligene i Mellomvegen.

- Det bygges generelt lite hus i dette området, og ennå færre som kan skilte med god utsikt, fine solforhold og nærhet til det meste for både store og små. Vi har fått veldig god respons til nå og vår spådom er at boligene kommer til å omsettes raskt. 

Boligene har en attraktiv plassering og gode solforhold.

Mellomvegen 77 ligger kun få minutters kjøring fra sentrum. Om du heller vil ta bena fatt kommer du deg til byen på 15 minutter. Enda nærmere ligger Tromsøs mest populære turområde, Telegrafbukta. Så her trenger du ikke velge mellom strand eller byliv.

Også på kalde vinterdager er det kort vei til fine uteområder, med både akebakker og skiløyper. 

Det gode liv i Mellomvegen

Alle valg vi har tatt i Mellomvegen 77, er gjort med en tanke i hode: Hvordan skape en ramme for det gode liv.

Stine Nøtnes Pedersen

Filosofien gjenspeiles godt i boligene. Store vindusflater gjør at utsikten mot sundet og den ikoniske fjellheisen kommer til sin rett, samtidig som det naturlige lyset flommer inn. På varme sommerdager kan du trekke ut på den romslige balkongen å nyte utsikten i friluft. 

Nyt utsikten fra den romslige balkongen.

Materialvalgene er av gjennomgående høy kvalitet og den moderne planløsningen gir en god utnyttelse av kvadratmeterne.

Salgsansvarlig Stine Nøtnes Pedersens oppfordring til de som vil oppfylle boligdrømmen er enkel.

- Kom på visning! Vi holder åpent hus 12.juni fra kl.18 til kl.19. og alle interesserte er hjertelig velkommen. Vi hjelper deg gjerne med boligen, men livet må du leve selv. 

Ønsker du mer informasjon? Besøk Mellomvegen 77 eller legg igjen din kontaktinformasjon. 

Legg igjen din kontaktinformasjon

Moderne planløsninger gir god utnyttelse av kvadratmeterne.
Redaksjonen i Nordlys har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet