Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

SALGSTART!

Bjerkaker Sjøpark - Forlengelsen av deg

Annonse fra DNB Eiendom

Ta heisen fra garasjen og lås opp døra. Heng ytterjakka på knaggen, spark av deg skoene og still deg midt i stua. Kjenn varmen gjennom fotsålene. Stillheten som rydder tankene fra en hektisk dag. Blikket som hviler over sundet og solstrålenes jevne puls i bølgene. Har det falt nysnø på Malangsfjellene i dag?

Hagen din

Omsluttet av leilighetene ligger hagen, to mål med rekreasjon i lune omgivelser. Plenen slipper du å klippe, løvet fra høsttrærne rakes av andre. Hagen slik du ønsker en hage skal være – et sted å finne roen under åpen himmel, uten å måtte pakke ryggsekken. Sett maten i ovnen og bruk ventetida på et pledd i gresset. Hagen er skapt for hverdagens små tidslommer.

Får du besøk av familien eller har barn i lekende alder, er hagen stedet for fri utfoldelse. Mellom gressplenene og trærne er det plassert fine små aktivitetssoner med lekeapparater og sittegrupper, perfekt for å trekke seg litt unna. Vinterstid sørger oppvarmede gangstier for at du kan spasere snøfritt gjennom gejnnom hagen. Og når den milde vårsola jager snøen på flukt og løvetannen tittet frem, er det i hagen du finner en lun krok og får den første smaken av sommer.

Fakta

- Vannbåren varme i gulv

- Kjøkken med hvitevarer

- Skjermet og idyllisk beliggenhet inn mot prosjektets frodige hage

- Romslig balkonger, de fleste sørvest vendt

- Parkering i garasjeanlegg med heis fra garasje til din leilighet

- Gjesteparkering i garasje og på bakkeplan

- Oppvarmede snøfrie gangveier

- 2 - 4 roms selveierleiligheter

- Priser fra 2.190.000,- til 6.390.000,- + lave omk.


Porten til havet

Det høres for godt ut til å være sant, men ja, rett utfor boligen din har du en egen sjøpark. Strand å avkjøle seg fra, når værgudene ser oss i nåde. Nydelige utførte benker der du kan lene deg inn i en roman eller nyte ettermiddagskaffen. Åpne sletter for barnelek og grillplass å samle familien rundt.

Mellom boligene og sjøparken passerer promenaden, kyststien som vil strekke seg langs østsiden av Sør-Tromsøya og binner sammen havnebassenget og Telegrafbukta. La gjestene ankomme til fots, og møt dem med lykter og dekket sjømatbord på brygga. Dette er ditt hjem, porten til alt det viktige. For hvorfor skulle du gå andre steder?

Kontakt megler for mer info.

Ruth Norstrøm tlf. 98 25 91 02

Kristian Ytreberg tlf. 95 89 33 79


bjerkakersjøpark.no

Redaksjonen i Nordlys har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet