Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

MØT OSS I VISNINGSSENTERET PÅ WORKINNTOPPEN

Nye og moderne leiligheter på toppen av Tromsøya!

Annonse fra Eiendomsmegler 1

Åpningstider: Mandag, Tirsdag, Torsdag og Fredag kl 11.00-15.30 Vi er også tilgjengelig for spørsmål og private visniger. Innkjøring veg Hulderveien. Følg skilting. Enkel servering

Leilighetene på Workinntoppen er svært populære,mer enn 250 familier har funnet sitt nye hjem, og gir oss gode tilbakemeldinger på planløsningene, arkitektur, romslige balkonger og ikke minst den fantastiske beliggenheten på toppen av Tromsøya!

Leilighetene leveres med gode kvaliteter som du vil ha glede av: Alle leilighetene har vannbåren gulvvarme, balansert ventilasjon, 1-stavs eikeparkett, kvalitetskjøkken fra HTH og egen balkong eller terrasse.

De større leilighetene får også gasspeis og leveres med parkering i garasjekjeller med heis opp til leiligheten. I bygg E1 leveres kjøkken med integrerte hvitevarer inkludert i prisen. Vi har leiligheter i flere størrelser og prisklasser. Noen er klare til innflytting og flere er under bygging.

Visningssenteret er åpent på onsdag, torsdag og fredag neste uke, for interessenter som ønsker å se nærmere på modell av prosjektet, kjøkkenløsning og alternativer, baderom, overflatekvaliteter, og diskutere leilighetsalternativene nærmere med en av våre hyggelige meglere.

Kontakt:

Megler Wenche Odden Kvamme • Mobil: 952 12 052

Megler Dag Little • Mobil: 930 11 511

workinntoppen.no

Redaksjonen i Nordlys har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet