Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

Forener lokale krefter i Hjem

Annonse fra Hjem Eiendomsmegling

Lokal merkevare. Lokalt eierskap. Og bøttevis med lokal erfaring.

Hjem Eiendomsmegling er et selskap med lokal forankring og eierskap – uten noen form for kjedetilknytning. Meglerkontoret var allerede godt etablert før de tilknyttet seg ytterligere tre meglere med lang fartstid i Tromsø.

Fra årsskiftet fikk Hjem nemlig med seg Jon Rye-Holmboe, Christoffer Ryan og Einar Nyland-Storhaug med på laget. Fra før av har de den erfarne trioen Stian Mathiassen, Robin Iversen og Espen Richardsen i stallen.

Det betyr at Hjem Eiendomsmegling i dag framstår som et slagkraftig og selvstendig meglerkontor med totalt 90 års erfaring fra Tromsø-markedet – selv om selskapet ble etablert så sent som i 2012.

Den engasjerte sekstetten har etter nyttår flyttet inn i moderne og nyoppussede lokaler i Grønnegata 40, og har en forsiktig ambisjon om å kapre 20 prosent av bruktboligmarkedet i Tromsø.

Meglerkontoret har siden nyttår inngått 50 nye salgsoppdrag, men meglerne er alltid klar for nye oppdrag.

Ta kontakt på telefon eller mail, eller kom innom våre lokaler i Grønnegata 40, dersom du vurderer å kjøpe eller selge bolig.

Her er Hjems nye team: 

Robin Iversen (37) – snart 4-barnsfar, jobbet over 1/3 av livet som megler, maratonløper, mest omtalte/prefererte megler på eiendomsmeglerguiden.no for Tromsø by!

Einar Nyland-Storhaug (36) – 3-barnsfar, tidligere maskinentreprenør, eiendomsutvikler og nå megler på 12’ året. Blid, glad og jobber hele døgnet jfr. Kona!

Jon Rye-Holmboe (49) – 3-barnspappa, glad Tromsø-gutt med 25 års lang fartstid som eiendomsmegler!

Stian Mathiassen (39) – snart tobarnspappa og lykkelig samboer med frøken fryd i Tromsdalen. Har jobbet 17 år som megler. Elsker jobben min, liker å trene og glad i det sosiale liv sammen med gode venner og familie.

Espen Richardsen (32) – far til to, gift og megler nå på sitt 12. år. Står på til enhver tid for sine kunder med fokus på å levere kvalitet i alle ledd!

Christoffer Ryan (30) – megler på sitt 13. år, far til Filip på 2, enkel og lettflirt type fra Balsfjord. Hardtarbeidende og oppofrende på hvert boligsalg!

Hjem Eiendomsmegling

Grønnegata 40, Tromsø
Telefon: 900 66 700
post@hjemeiendomsmegling.no
www.hjemeiendomsmegling.no

Redaksjonen i Nordlys har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet