Gå til sidens hovedinnhold

Trøbbel med appen til Tromsø parkering. Slik løser du problemet

Artikkelen er over 2 år gammel

Du må bytte app dersom du har en Apple-telefon, opplyser parkeringsselskap.

Har du telefonen iPhone vil du få problemer med å bruke Tromsø parkerings betalingsapp når du har foretatt siste oppdatering. Det opplyser selskapets direktør Tore Harry Paulsen.

– Etter at Apple oppdaterte til siste versjon av iPhonen, til iOS12, fungerer ikke lenger appen. Vi anbefaler at folk går over til å bruke Easypark-appen, sier Paulsen.

Easypark er en brukerfinansiert app og medfører ingen ekstra kostnader verken for kunden eller Tromsø parkering.

– Vi kommer til å løse problemet på egen app, men Easypark-appen fungerer like godt. Den fungerer også over hele landet, sier Paulsen, som tror det er spesielt gunstig for turistene som kommer til Tromsø.

Tromsø parkering har fått opplyst at feil i egen app kan ordnes først i november. Derfor valgte de nå å anbefale en alternativ løsning.

«Da det ble forespeilet oss en løsning som muligens ville være på plass i november måtte vi hoppe til og løse dette på annen måte, og vi har dermed inngått avtale med EasyPark om bruk av deres app», skriver vaktleder ved Tromsø parkering Sten Storvestre i en pressemelding torsdag.

Kommentarer til denne saken