Nordlys vant nasjonal markedspris

Nordlys vant Mediebedriftenes Landsforenings (MBL) markedspris for 2014. Danny Pellicer, som er prosjektleder for content marketing i Nordlys og salgsdirektør Lena Slåtto. Foto: Ola Solvang

Nordlys vant Mediebedriftenes Landsforenings (MBL) markedspris for 2014. Danny Pellicer, som er prosjektleder for content marketing i Nordlys og salgsdirektør Lena Slåtto. Foto: Ola Solvang

Artikkelen er over 5 år gammel
DEL

Nordlys vant Mediebedriftenes Landsforenings (MBL) markedspris for 2014.

Prisen ble delt ut mandag kveld under festmiddagen til MBLs markedsdager som i år blir holdt i Tromsø.

Nordlys var nominert sammen med VG, Aftenposten, Sunnmørsposten og Fædrelandsvennen, og det var altså Nordlys som gikk av med seieren.

Content marketing

Nordlys vant prisen for sin satsing på content marketing på digitale plattformer, og da spesielt kampanjen som er laget for Eide Handel.

"Helhjertet satsing på innholdsmarkedsføring med profesjonelle ressurser. Satsingen ga god posisjon for både kunden og egen avis. Tiltaket åpner for et satsingsområde for videre muligheter for seg selv og andre i bransjen", heter det i juryens begrunnelse.

- Utrolig artig

- Det er utrolig artig å få en slik anerkjennelse for vår satsning på innholdsmarkedsføring som er helt nytt for oss, sier Danny Pellicer, som er prosjektleder for content marketing i Nordlys.

- Det er jo et område som vi har stor tro på, og noe veldig mange annonsører kan ha stor nytte av, sier Pellicer.

Administrerende direktør i Nordlys, Ronni Møller Pettersen, sier prisen betyr mye for Nordlys.

- Det er en fantastisk vitamininnsprøytning å vinne denne prisen. Vi jobber steinhardt med å reposisjonere fra print til digital markedsføring, både når det gjelder egne og andres kanaler, sier han.

- Vi skal fortsatt være en suveren nordnorsk ener, og da er det ekstra inspirerende å vinne en nasjonal pris. Skal du flytte varer i nord, er Nordlys den bedriften du ringer. Prisen er intet mindre enn et bevis på det. Og så tar vi mål av oss å spisse denne ekspertisen ytterligere, med små og store skritt hver eneste dag, sier Pettersen.

Her kan du se eksempler på content marketing hos Nordlys.

Artikkeltags