Nico fikk beskjed om at ikke alle hadde krav på internett. Da tente han på alle plugger

Artikkelen er over 4 år gammel

Illsint nordlending fikk kjapp respons fra Telenor.

DEL

Hvem har ikke kjent på frustrasjonen når hastigheten på internettet minner om ei flue på ei sirupsskive, eller når hele nettet rett og slett faller ut i tide og utide.

For Nico Åland - bosatt på Aspelund vel halvannen mil fra Finnsnes - har denne frustrasjonen bygget seg opp over de siste to månedene inntil den mandag ble utløst etter nok en telefon til nettleverandøren Telenor.

Fargerik språkbruk

"Ringte dåkker no nættop å sa at internette inn tel meg e fette ustabilt, å etter en lang leksjon ifra en "selger" som sku førtelle meg at kobber ledninga som går fra naboveggen å inn tell meg ikkje va laga for den svimlanes hastigheita på 12mb/s så kjente eg at eg ville spy!"

Det skriver Nico i et innlegg på Telenors egen Facebook-side. Innlegget preges av en mildt sagt fargerik språkbruk, der han sabler ned selskapets sørvis overfor kunder i distriktene.

"Eg blir kvalm av det syke makt spælle dåkker bruke, som går på at de som ikkje bor mett i smørrøye faen ikkje får en drit. åsså greide han figurn eg prata me å sei at INTERNETT nei det e ikkje nåkka alle SKAL ha.. 2014!"

Illsint feit jævel

Til Nordlys forteller Nico Åland at han har vært Telenor-abonnent i mange år, men at problemene med nettet dukket opp da han nylig flyttet. Han sier han måtte vente i to måneder på å få nettilgang på sin nye adresse, men at tilgangen da viste seg å være svært ustabil.

- Så ringte jeg Telenor i forrige uke, men da fant de ingen feil. Da jeg ringte igjen mandag, fikk jeg altså høre at internett ikke var noe man hadde krav på. Da klikket det for meg, sier Åland til Nordlys.

"beklager for det lugubre språkbruke.. men ka i hællvette.. Norge e ikkje Oslo + en 10mils ommkrets... næi det e faktisk fleire hundre mil langt! så je faen i å tru at vi ikkje eksistere, uten åss hadde dåkker vært en gjæng apekatte på et kontor uten kunda."

Innlegget på Telenors Facebook-side ble undertegnet med "EN FETTEFRUSTRERT ILLSINT FEIT JÆVEL FRA NORD-NORGE".

Det ble raskt populært, og er likt og delt flerfoldige ganger.

Fikk raskt hjelp

Innlegget hjalp. Åland forteller at han ble oppringt fra Telenor rundt to timer etter at han postet innlegget.

- Da hadde de undersøkt linja, og funnet en del feil. Nå har jeg dobbel hastighet - ja, jeg har aldri hatt så bra internettilgang før, fastslår en storfornøyd Nico Åland.

Hos Telenor er de også glade for Nico ble fornøyd.

- Vi er glade for at vi kunne hjelpe kunden ut av uføret. Nå skal det sies at vi forsøker å hjelpe alle uansett språkbruk. Det er heller ikke nødvendig å være nordlending for å få hjelp, sier informasjonssjef i Telenor, Kristin Vetleseter.

Hun legger til at Telenor nå oppgraderer bredbåndnettet slik at 250.000 kunder har mulighet til å få høyere hastighet over kobbernettet. På Telenors nettsider kan man selv sjekke hvilken hastighet man kan få.

Artikkeltags