Siste pris er Amedias førstepris som «Årets relasjonsbygger». Amedia er en stiftelse som eier over 80 aviser i Norge, deriblant Nordlys.

Her kan du lese alle reportasjene: DØGNET

Juryens begrunnelse er:

«Det kunne vært et hvilken som helst døgn. Men nettopp dette døgnet – torsdag 28. oktober 2021 – skulle bli spesielt. For det var døgnet da åtte medarbeidere i Nordlys bega seg ut i byen på jakt etter kjærlighet, fra klokka 00.00 til klokka 24.00. Reportasjeserien døgnet er 24 artikler glitrende journalistikk og gripende fotografering som dokumenterer at de i byen sin fant kjærlighet overalt og i overmål. De fant den uttrykt i ord og toner, de fant den da et barn kom til verden, foran en gravstøtte, ved et frokostbord, i et radiostudio, på et treningssenter, en fotballtrening, i et konsertlokale og mange andre steder. De fant den i møte med mennesker som raust åpnet seg og delte sine unike historier. Og de fortalte det på en måte som skapte gjenkjennelse, forståelse og identitet. Med «Døgnet» har Nordlys på en særskilt måte bygget sterke relasjoner og skapt engasjement i sitt lokalsamfunn og blant lesere. «Døgnet» viser hvilken unike rolle og betydning en lokalavis kan ha som møteplass, identitetsskaper og samfunnskraft. «Døgnet» er ikke bare god journalistikk. Det er viktig journalistikk for en lokalavis.»

Fra før har serien vunnet flere prestisjepriser både nasjonalt og internasjonalt:

  • Inma-awards: BEST BRAND AWARENESS CAMPAIGN: 3. plass.
  • Nordiske Mediedager: Beste lokale historie.
  • Nona: Beste digitale historie