Gå til sidens hovedinnhold

Med 2-åringen på armen sklir Cathrine da hun skal gå av Norwegian-flyet. I neste sekund ligger hun på asfalten

Artikkelen er over 5 år gammel

Bestill Nordlys+ i 8 uker for kun 99,- og få tilgang til alt digitalt innhold!

Med sin 2 år gamle sønn på armen skal Cathrine Loso ut av Norwegian-flyet fra Alicante som akkurat har landet på Gardermoen.

På vei ut flydøra rekker hun akkurat å legge merke til at det ser glatt ut på trappa. Så sklir hun.

- Jeg kommer til første trappetrinn, så faller jeg. Jeg lander ikke før jeg har kommet ned hele trappa.

- Da jeg landet på bakken, kjente jeg med en gang smerter i skuldra. Jeg mistet sønnen min da jeg falt, sier Loso, som opprinnelig er fra Sørøya i Finnmark.

- Kom meg ikke opp

Like bak henne er heldigvis samboeren. Han får tatt hånd om 2-åringen. Det ser først ut som det har gått bra med barnet. Cathrine ligger derimot igjen på bakken i store smerter.

- Jeg lå på isen, men kom meg ikke opp. Flyvertinnen kom til, men hun snakket spansk. Verken jeg eller henne skjønte helt hva som skjedde, sier Loso.

- Jeg husker jeg ga henne beskjed om ikke å røre armen min. Sa kom brannvesen, politi, og til slutt ambulanse-folk til.

- Helt grusomt

Men i kaoset, så er det ifølge Loso ingen som sjekker sønnen hennes. Familien får skyss i en paramedic-bil, som skal ta dem til Akershus univemerker Cathrine og samboeren at noe er galt med sønnen.

- Han virket slapp, og sovnet av i bilen. Da så jeg at han i ambulansen ble bekymret. Jeg tenkte, 'herregud', nå har han fått en hodeskade.

- Da vi kom på sykehuset ble vi møtt av et traumeteam. Det var helt grusomt.

Norwegian har ikke svart

Heldigvis gikk det etter forholdene bra med 2-åringen. Han fikk konstatert hjernerystelse og knekt kragebein. Cathrine har selv vært sykemeldt i to uker etter hendelsen, som skjedde den 25. januar.

Fra Norwegian har det imidlertid vært veldig stille. Det til tross for at Cathrine har vært i kontakt med flyselskapet. Flere av kabinpersonalet på flyet var vitne til hendelsen. Det var også bakkemannskaper.

- Vi har ikke hørt ett ord. Vi måtte til og med hente bagasjen vår selv.

- Da jeg ringte Norwegian fikk jeg beskjed om å sende en mail. Jeg har enda ikke fått svar, og det er tre uker siden.

Onsdag la hun ut en melding på Facebook-siden til Norwegian, og fikk da svar om at flyselskapet ikke kjente til hendelsen.

Lover å undersøke saken

Overfor Nordlys beklager Norwegian hendelsen. I en epost skriver flyselskapet:

- Vi beklager virkelig at Cathrine og hennes barn ramlet i trappet og skadet seg, og det er veldig kjedelig å høre at de ikke føler at de har bliitt tatt godt nok vare på, heter det i eposten.

- Slik skal det ikke være og vi kommer til å kontakte henne. Det er viktig for Norwegian og alltid gjøre vårt ytterste for å ta hånd om våre passasjerer på best mulig vis.

Norwegian sier de vil undersøke saken nærmere for å finne ut nøyaktig hva som har skjedd.

- Vi kommer til å undersøke nærmere hvordan denne situasjonen ble håndtert.

LES OGSÅ: Tro det eller ei, men denne landingen var helt etter boka

Kommentarer til denne saken