Gå til sidens hovedinnhold

Lørdag gir Nordlys ut den nye avisa Ekstra som papiravis!

Artikkelen er over 5 år gammel

Lørdag får du en ekstra avis sammen med Nordlys. Den er bare én av mange nye tilbud Nordlys gir eksklusivt til sine betalende brukere.

Sist torsdag ble den nye riksavisa Ekstra lansert.

I dag har Nordlys valgt å trykke den opp og gi den ut sammen med papiravisa for å vise det nye produktet fram for absolutt alle.

– Vi investerer nå tungt i abonnementsproduktene våre. Hvis du er e-avis-leser har du kanskje allerede fått med deg det nye produktet, og foretrekker du papiravisen, kan du uansett få tilgang til en fullverdig, gratis riksavis seks ganger i uken ved å registrere deg på nordlys.no. Det er opp til deg som betalende abonnent å bestemme hvordan, hvor og når du vil lese Nordlys.

Det forteller Nordlys´ sjefredaktør Anders Opdahl.

Les Nordlys eAvisa og den nye avisa Ekstra

Del ditt abonnement

Han er glad for å gi merverdi til de mange trofaste abonnentene, og håper flest mulig registrerer seg så de får full utnyttelse av sitt abonnement.

– Det fine er at du kan dele Nordlys-abonnementet digitalt med inntil fem familiemedlemmer. Det har jeg gjort selv, og det ble en stor suksess, forteller han.

– Vi har fått veldig mange gode tilbakemeldinger fra våre lesere etter at Ekstra ble lansert, sier Eva Halvorsen.

Hun er salgsdirektør forbrukermarked i Amedia region nord, og forteller at alt man trenger å gjøre for å ha daglig tilgang til denne avisa er å registrere en aID og logge inn.

Hva er Nordlys+ og hva er aID? Her får du svarene

Abonnenet, men ikke registrert aID-bruker? Trykk her for å registrere deg!

Den siste tiden har Nordlys justert retningen for å gi mer til sine abonnenter, og sjefredaktøren lover nå at de som betaler for Nordlys, digitalt eller på print, skal oppleve å få mer igjen for pengene.

Lover mer kvalitet

– Fremover blir kvalitet et utpreget satsingsområde for det vi gjør. Språket skal bli bedre, journalistikken dypere og mer relevant for flere. I det teknologiske taktskiftet er det fort gjort å bli fartsblind og glemme kjernen i det vi driver med; godt kvalitativt innhold med utgangspunkt i en bestemt geografi. Det minner vi hverandre om hver dag nå, med utgangspunkt i det som er en ny og forsterket strategi for Nordlys. Silicon Valley kan endre de teknologiske spillereglene så mye de vil. Vårt fortrinn er uangripelig. Det handler om godt kortreist innhold. Her setter vi amerikanske teknologigiganter sjakk matt, sier han entusiastisk.

– Vi er stolt av å være størst i nord i alle kanaler. Det har vi jobbet beinhardt for, og det gjør oss til en fabelaktig markedsføringskraft både i Tromsø alene og i regionen for øvrig.

Men det alene finansierer ikke journalistikken i stor nok grad.

Brukerinntektene er like avgjørende.

– Og da må vi levere deretter. Det er ingen nåde!, sier Opdahl.

Direktesendt fotball

– I tillegg til produkter som Ekstra, en oppgradert papirutgave, og løpende tilgang til eksklusive nyheter på nett, investerer vi nå tungt i levende bilde-rettigheter for våre abonnenter. Vi har startet med Oddsenligaen hvor våre abonnenter får kampene direktesendt eksklusivt på nordlys.no. Men det vil ikke stoppe der. Vi vil jobbe aktivt på flere fronter for å sikre unikt lokalt innhold til våre betalende kunder og slik forsterke vårt totalprodukt.

Kommentarer til denne saken