Coca-Cola snur etter julebrus-slakt: - Denne var rett og slett grusom

Av
Artikkelen er over 1 år gammel
DEL

(Nettavisen): Coca-Cola sin julebrus har ikke gått hjem hos det norske folk. Nå tar de grep.

Tidligere i høst ble brusgiganten sin julebrus, «Julestemning», lansert på det norske markedet. Da var budskapet at brusen skulle være en ny smaksopplevelse for forbrukerne, skriver Nettavisen.

– Den har en særegen vaniljesmak som gjør at den skiller seg ut blant alle de andre alternativene, sa Karen Huffman, landssjef i Coca-Cola Norge.

Slaktes på sosiale medier

Dessverre for brusgiganten har ikke den smaksopplevelsen vært en god opplevelse for mange. På sosiale medier florerer det av negative tilbakemeldinger.

«Denne var rett og slett grusom», skriver til eksempel én av de som har kommentert på Facebook.

SLAKTER JULEBRUSEN: Mange slakter Coca-Cola sin nye julebrus. Foto: Facebook Coca-Cola Norge

Det har brusgiganten fått med seg, og de innrømmer at julebrusen ikke traff helt.

- Vi erkjenner at den ikke smaker som julebrusen nordmenn flest kjenner seg igjen i. Det er lange tradisjoner i Norge for julebrusen, og vårt forsøk fungerte ikke så bra, sier kommunikasjonsdirektør i Coca-Cola, Per Hynne, til Nettavisen.

Da brusen ble lansert sa dere at brusen var et resultat av en lang og grundig prosess. Hvorfor traff dere ikke?

- Vi mente den var god, og et godt alternativ for forbrukerne i julen. Den er basert på våre smaker i vårt system. Smaken ligner på Cream Soda som er godt likt i USA og mange andre markeder, men vi erkjenner at vi ikke traff helt med smaken her, sier Hynne.

Lanserer en ny og «ærlig» kampanje

Nå gjør Coca-Cola et nytt forsøk med en kampanje, hvor de rett og slett innrømmer at dette ikke er julebrus. 

- Det er en lett og humoristisk kampanje. Vi har fem forskjellige budskap i kampanjen, og nå lar vi heller folket gjøre sin vurdering. Kanskje vi burde lansert brusen på et annet tidspunkt? forteller Hynne. 

Artikkeltags