Gå til sidens hovedinnhold

Se Tromsø-butikkens kreative påfunn: - Folk flirer, og synes det er artig

Artikkelen er over 5 år gammel

Hylletaktikk fra Eurospar.

Få tilgang til alt innhold fra Nordlys. Bestill Nordlys+ her!

I Nord-Europas største Eurospar-butikk på Kræmer er vareplasseringen nøye og taktisk gjennomtenkt. Noen ganger i overkant taktisk.

- Vi har retningslinjer til hvordan vi skal organisere varene i butikken, sier daglig leder Silje Ingebrigtsen.

Retningslinjene ble dog lagt til side når sjokolader av ulike typer ble plassert inn i mellom tampong- og bindseksjonen. 

- To jenter som jobber her tenkte de skulle være litt kreative. Folk som ser det, flirer litt og synes det er artig, forteller Ingebrigtsen.

- Det er en ment som en humoristisk greie, legger hun til.

Lena Steffensen er en av de som trakk godt på smilebåndet når hun så den orginale produktplasseringen til butikken.

- Jeg måtte flire litt, ja. Hadde ikke forventet å finne 'smil' og 'melkesjokolade' i hylla. Den var original, og treffer antakelig godt på målgruppen, forteller Steffensen og småflirer.

Det store spørsmålet er om plasseringen er med på å øke salget. Foreløbig ikke.

- Jeg spurte hun i kassa om de hadde registrert økt salg av disse produktene etter de plasserte dem slik, men det visste hun ikke ennå, sier kunden, som forøvrig også tweetet påfunnet:

 

Kommentarer til denne saken