Gå til sidens hovedinnhold

Da byrålederen fikk ny jobb, ble Liv-Inger sjef i bedriften: – Det kjennes veldig bra og riktig å ta over nå

Artikkelen er over 1 år gammel

1. oktober overtok hun lederansvaret i Alo etter Thomas Eskildsen. Nå er Liv-Inger Resvoll svært optimistisk til Alos fremtid.

For abonnenter
(Nord24)

– Det kjennes veldig bra og riktig å ta over som byråleder nå.

Det forteller Liv-Inger Resvoll etter å ha tatt over styringen av markedsføringsbyrået Alo. Hun overtar etter Thomas Eskildsen, som starter i jobben som markedssjef i EiendomsMegler 1 Nord-Norge. Hun gleder seg til å jobbe sammen med de fem gjenværende kollegaene.

Unik kompetanse

– Det jeg elsker med Alo, er at vi er en gjeng mennesker med ulik fagkompetanse som utfyller hverandre godt. Markedsføring er blitt mer og mer spesialisert, og de unike kompetanseområdene hos de ansatte i Estory og Flip var en av grunnene til at vi valgte å slå oss sammen, forteller Resvoll.

Etter å ha startet opp Reddi i 2013, og opplevd god suksess med stigende driftsinntekter og gode resultatregnskap, valgte Resvoll og bedriften på tre ansatte å slå seg sammen med de to nevnte bedriftene. Dermed var Alo et faktum, og byrået har store ambisjoner.

– Det er ingen grunn til at lokale bedrifter skal være nødt til å henvende seg til store markedsføringsbyråer i sør for å få hjelp. Vi ønsker å ta opp kampen om kundene med disse byråene, sier Resvoll, før hun legger til:

– Vi er også åpen for å jobbe utenfor landsdelens grenser.

Da Resvoll etablerte Reddi for seks år siden, trodde hun ikke at suksessen skulle bli så stor.

– Jeg hadde aldri sett for meg dette. Da vi startet var vi to ansatte i Reddi, og nå er det økt til seks etter fusjonen. Vi har jobbet tålmodig gjennom flere år, samtidig som at vi er opptatt av å levere gode helhetlige tjenester til våre kunder. Det er viktig å være i aktivitet, samt være synlig.

Nyttige erfaringer

Men hun har også fått nyttige erfaringer i løpet av tiden i Reddi.

– I 2014 lærte vi om viktigheten av å jobbe opp mot fremtidige kunder. På den tiden var vi nok litt for opptatt av å fokusere på de oppgavene vi hadde der og da, og litt lite flink til å tenke salg, forteller den ferske byrålederen.

Resvoll er klar på at fusjonen mellom de tre markedsføringsbyråene har slått positivt ut.

– Fusjonen har gått veldig bra, men vi har brukt litt tid på å bli kjent med de ulike byråenes arbeidsprosesser, forteller hun.

Og hun er svært optimistisk til det som skal skje fremover.

– Målet vårt er som sagt å tjene kundene våre på best mulig måte. Vi ønsker også å vokse, men veksten må være sunn. Samtidig er vi åpne for å samarbeide med flere markedsføringsbyråer både lokalt og nasjonalt, til tross for at vi ofte konkurrerer om de samme kundene.

Spetakkel

– Hva er bakgrunnen for navnet Alo?

– Prosessen med å finne et nytt navn etter fusjonen var lang. Men vi landet på det nordnorsk navnet alo – som betyr spetakkel. Dette fordi vi ønsker å vise hvor vi kommer fra. I tillegg er alo et ord som skal gjenspeile byrået, og da med en morsom og positiv vri, avslutter Resvoll.

Kommentarer til denne saken