Linn-Heidi hevder bilen hennes ble ramponert i vaskehallen til Statoil

Artikkelen er over 4 år gammel
DEL

Tirsdags kveld bestemte Linn-Heidi Paulsen seg for å vaske Volvoen hun kjøpte for omlag tre måneder siden. Lite visste hun hva som skulle møte henne etter at hun var ferdig i vaskehallen på Statoil i Breivika i Tromsø.

– For meg ser det ut som klarlakken er vasket av. Dette har skjedd over alle hjulbuene, på b-stolpen, litt på panseret, samt at det har kommet noen riper i lakken, sier Paulsen.

Hun kjøpte bilen fra Oslo hvor den har gått som taxi. Volvoen er en 1998-modell, men Paulsen hevder lakken var i god stand før hun kjørte inn i vaskehallen.

– Selv om det er en eldre bil, så skal jo ikke lakken falme i vaskehallen, eller klarlakken forsvinne. Den var utrolig fin før dette, sier Paulsen, som onsdag tok turen tilbake til Statoil for å snakke med ledelsen.


HVITE OMRÅDER: Flere steder på bilen til Linn-Heidi Paulsen var det hvite områder etter en runde i vaskehallen. Foto:Privat

Ukjente skader

Grethe Nilsen ved Statoil sier at dette aldri har skjedd i deres vaskehall tidligere. Hun er også av en annen oppfatning enn bileieren, og sier at hun tviler på at det er klarlakken som har falt av.

– Når du kjenner på det området som er skadet, så er det utrolig klissete. For meg virker det som det ligger noe oppå originallakken, ikke at klarlakken har falt av, sier Nilsen.

Partene har skrevet skademelding til forsikringsselskapet, og begge håper at situasjonen skal ordne seg. Grethe Nilsen på sin side tror bilen har vært flikket og pusset lett på, og mener den uheldige bileieren må ta kontakt med selger.

– Selv om bilene er gammel, så skal ikke dette skje og har aldri skjedd før. Jeg synes det er pussig der som har skjedd. Tilfeldighetene skulle ha det til at vi hadde besøk av leverandøren akkurat nå. Servicemannen fikk sett på skadene, og de kjørte bilen gjennom en gang til for å få skadene mer synlig, sier Nilsen.

Servicemannen fra selskapet Washtech, som leverer maskinene, hadde heller aldri vært borti lignende, ifølge Nilsen. Han tok en gjennomgang av maskinen og kjemikaliene, uten å kunne påvise noen feil.

– Så fremst gamle skader på en bil er reparert og lakkert på en ordentlig måte, så skal ikke dette skje. Servicemannen kjente heller ikke igjen den kjemien som ble liggende igjen på skadeområdet, sier Nilsen.

God service

Eier Linn-Heidi Paulsen sier at hun allerede har snakket med tidligere eier, som forteller at bilen er vasket flere ganger i maskin uten at noe lignende har skjedd før.

– Jeg har ingen grunn til å tvile på tidligere eier, og stoler på at han snakker sant. Jeg synes Grethe Nilsen ved Statoil har vært svært imøtekommende og forståelsesfull, så der har jeg ingenting å klage på.

Hun legger til at tidligere eier av Volvoen sa at han gjerne skulle hjelpe henne dersom forsikringsselskapet stilte spørsmålstegn ved skadene.

– Han vil gjerne snakke med dem direkte.

Artikkeltags