Samler seg om nytt slagord: - Vi forventer at det kommer mange hit

TRIVSEL: Arild Nordahl (t.v.), Morten Fredriksen, Elia Anita Johnsen og Stine Sølvik med det nye slagordet i Bardu.

TRIVSEL: Arild Nordahl (t.v.), Morten Fredriksen, Elia Anita Johnsen og Stine Sølvik med det nye slagordet i Bardu. Foto:

Artikkelen er over 2 år gammel

Næringslivet vil smi mens smørejernet går varmt i Bardu.

DEL

Med en button med slagordet «Trivsel i Bardu» på jakkeslaget, går de lokale handels- og servicebedriftene for første gang på lenge sammen om åpningstider og felles aktiviteter i forbindelse med et arrangement. Det nye skirennet Ski Classics, som går i tillegg til det vanlige Reistadløpet neste lørdag, gir TV-dekning og et fokus på Indre Troms som man vil utnytte.

- Det er veldig vanskelig å måle effekten av dette på forhånd. Vi forventer at det kommer mange hit, og at de handler her også. Men vi har ikke turt å lage noe budsjett på hvor mye vi kan få i ekstra omsetning, sier leder i sentrumsgruppa, Morten Fredriksen.

Biler, mat og sportsutstyr

Reistadløpet samler normalt rundt tusen deltakere, men med Ski Classics i tillegg er håpet å doble dette antallet. Dagen før rennet regner man med ekstra trøkk på Setermoen, med egen handlegate i det man kaller Ski Village.

- Mye spennende skal skje her på fredagen før Reistadløpet.  Du kan du få kjøpt alt fra biler og lokal mat, ta en selfie med skikjendisene fra Ski Classics og følge den lokale «TV-sendingen» med reportasjer på storskjermen som settes opp her, sier Eli Duda i sentrumsgruppa.

Det blir også salg av sportsvarer og sportsklær, stort barneskirenn og smøretrailer med landslagssmører Arne Marcus Svendsen.

Skal brukes mer

- Når alle går med slagordet «Trivsel i Bardu» så gir det oss en tydelig vertsrolle. Dette er noe vi absolutt har tenkt til å fortsette med og bruke til andre anledninger også. Vi har også tenkt til å utvide bruken av med T-skjorter og andre effekter etter hvert, sier Fredriksen.

Merket med slagordet er utviklet av Bardu Media, og teksten inspirert av slagordet til Bardu kommune, som er «trivsel og kvalitet i friske omgivelser». Lag og foreninger, og ansatte i kommunen, er også tiltenkt rollen som bærere av slagordet.

Artikkeltags