Vipps: - Vi er veldig lei oss

Av
Artikkelen er over 2 år gammel

Problemene fortsatte å forfølge betalingstjenesten Vipps torsdag - et døgn etter oppgraderingen.

DEL

NETTAVISEN: Brukerne av betalingsappen Vipps strevde også torsdag med å få tjenesten til å virke.

- Kjipt at dette virker dårlig 30. desember, når vi er i sluttspurten av julekalendersalg til inntekt for idrettslaget, lød en av tilbakemeldingene på Facebook.

- Synes det kunne vært lurt å vente med store oppdateringer til januar! Nå kan vi glipp av mye av julesalget her, skriver en annen.

Beklager problemene

- Vi er veldig lei oss for at det er ustabilitet. Det skyldes den store oppgraderingen vi gjennomførte og som det var behov for, men det har vært mer lugging enn vi hadde forventet, sa  Cecilie Skjennald på kommunikasjonsavdelingen hos Vipps til Nettavisen ved 20-tiden torsdag.

Det var DNB som lanserte betalingsappen Vipps, men nå har flere samarbeidspartnere sluttet seg til, som Danske Bank, Handelsbanken og  Sbanken. Tjenesten nærmer seg 2,6 millioner brukere, opplyser Vipps på sine nettsider.

Klokka 20.20: - Friskmeldt

Etter kort tid kunne hun melde at Vipps nå var oppe og går som normalt og at tjenesten var friskmeldt.

- Alt skal virke nå, er den tilbakemeldingen jeg har fått, sier Skjennald.

Da Nettavisen sjekket like etterpå fikk vi imidlertid fortsatt feilmelding på vår Vipps-app.

«Vipps virker ikke akkurat nå. Vi jobber på spreng for å nå toppform, og er lei oss for at Vipps ikke viser Formel 1-form riktig ennå, og takker for all tålmodighet», het det i feilmeldingen.

Etter å ha lukket appen og startet den igjen, fikk vi appen til å virke.

Større oppgradering

Natt til onsdag og onsdag formiddag ble det gjennomført en større oppgradering. Klokka 14 onsdag skulle alt være tilbake i normalt gjenge, men slik gikk det ikke. Mange brukere av tjenesten opplevde ustabilitet, at noen tjenester ikke fungerte eller at de ikke fikk Vipps til å virke i det hele tatt.

Problemene fortsatte altså utover kvelden onsdag og fram til torsdag kveld. Hos Vipps jobbet de på spreng med å løse problemene.

Artikkeltags